Förändringens vindar blåser

Som de flesta vet så har mitt liv tagit en ny vändning vilket har inneburit att jag inte bloggat på ett tag. Men nu mår jag lite bättre och känner att det är dags att börja skriva igen.

För 1,5 vecka sedan bestämde David och jag oss för att vi ska flytta isär. Vi har haft det jobbigt under en längre period och vi har försökt att få vårt förhållande att fungera men inte lyckats så bra utan båda har varit ganska olyckliga. Vi kände att nu var det dags att göra något så att vår relation inte förstörs helt. Vi har sagt upp lägenheten och jag kommer att flytta till en etta i maj medan David bor kvar tills vidare. I början kändes det hemskt och jag var så besviken på att vi inte får det att fungera. Kändes som hela min värld rasade samman. Jag har dock börjat se annorlunda på det och vända det till något positivt. Vi är överens om detta och tjafsar eller bråkar inte alls. Tvärtom känns det lättare än någonsin att umgås och prata med varann. Det gör dock att man börjar tvivla på om vi gör rätt men jag tror det. Jag tror att vi behöver en paus från varandra där vi kan leva våra egna liv och umgås när vi känner för det och inte leva på varann som vi gör nu. Vi kommer ju fortsätta att bo nära varann och kunna träffas när vi vill så det blir nog bra till slut ändå.

Sänder en stor kram till alla som stöttar mig. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: anna

Låter härligt att du/ni mår bra och det låter som att du har kommit fram till ett bra beslut - det viktigaste är ju ändå att man är lycklig!



Jag åker hem till Norrpan på tisdagkväll så om vi skulle få till en träff vore det jätteroligt! :) men vi kan väl höras av o se om vi kan få ihop det...



en stor och varm kram till dig!!

2011-04-17 @ 11:19:25
Postat av: Maria

Vad tråkigt att höra, men det låter ju som att ni har tagit ett bra beslut. Det är ju inget som säger att ni aldrig kommer flytta ihop igen. kram på dig vännen.

2011-04-17 @ 16:21:48
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback