Nyköping

Efter 6 timmars resande kom jag fram till Nyköping och möttes av strålande solsken och +15 grader. Inte helt fel start på påsklovet:)

Pappa hade lagat stekt fläsk med löksås, som jag längtat efter, som vi åt tillsammans hela familjen. Det var väldigt mysigt att vara samlade allihopa. Det blir inte så ofta. Resten av kvällen spenderades i soffan där vi såg på Djursjukhuset och sen En unge i minuten.

Idag har jag varit ute nästan hela dagen eftersom vädret är helt fantastiskt. Efter frukost var jag på promenad i 45 min och satte mig sen och drack kaffe i solen. Innan lunch åkte jag ut till Intersport och köpte mig ett par ordentliga promenad/joggingskor. De hade kostat 1200 men var nedsatta till 890. Dessutom hade jag ett presentkort på 300 så jag betalade endast 590. Kände mig nöjd när jag gick därifrån. Tydligen så har de även en garanti som innebär att jag kan lämna tillbaka skorna inom 30 dagar om jag inte är nöjd. Det kallar jag service!

Efter lunch satt jag på altanen och solade men blev ganska snart rastlös så jag tog Jojos cykel ner till stan och köpte glass. Mums! Det går så lätt att cykla. Kändes som jag skulle kunna cykla i flera timmar. Hittade tussilago som jag plockade på vägen hem. Nu ska jag snart fixa lite middag till mina arbetande familjemedlemmar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det skönt att åka hem till familjen ibland! Det blir som semester =) kram

2011-04-19 @ 17:42:15
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: David

Åh, lall! Jag vill också ha lall. Kanske går och hälsar på Gottis imorgon och ser ifall de har börjat sälja mjukglass. Åtminstone om det är vackert väder här. Nu är det kyligt och gråmulet här. Suck! Vill också vara där det är 15+ grader och solsken... :)

2011-04-19 @ 18:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0