Räkna med dans

Så hette föreställningen som var i Boden i torsdags. Jag har ju under jan-mars jobbat i Boden med dansmatte och denna föreställning avslutade projektet. Vi har varit tre danslärare som åkt runt till alla åk 5 i Boden och haft dansmatte. Initiativet kom från Thomas Öhrn på Bodens kommun och han sökte pengar från Kulturrådet (Skapande skola) för att kunna genomföra detta. Tanken var att eleverna skulle få prova på matte via dans. Detta har varit en utmaning för alla inblandade i projektet men det har varit väldigt lyckat. Mina elever har fått prova på att dansa geometri, tid och hastighet samt göra multiplikationstabellen i rörelse.

Vi hade två föreställningar i torsdags, en skolföreställning och en kvällsförestälnning för föräldrar. Den första gick hyfsat men den andra var toppen. Jag var så stolt över mina elever som sken som solar på scenen. Vi hade även en liten orkester med och en konfrencier som lyfte föreställningen mycket. Samuel, som var konfrencier, kom tvåa i junior-VM i bugg så han och jag buggade när orkestern spelade "All my loving". Det var jättekul att få bugga igen. Det var jättelänge sedan och det verkade vara uppskattat av publiken också:)

Den 27 april är det föreställning igen med de skolor som inte var med i torsdags. Ser fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0