Danscenter

Igår var jag och Lina på öppet hus på Danscenter.
Vi dansade modernt, afrikanskt och jazz och det var jätteroligt.

Vi började med modernt och det är inte min starka sida men jag hängde ändå med bättre än förväntat. Koreografin kunde ju gått bättre, särskilt sekvensen på golvet eller vad säger du Lina:P

Afrikansk dans var superkul och där får man chansen att släppa loss och se ful ut. Det gillar jag skarpt! Vi dansade någon dans från Guinea och jag svettades floder men kunde inte sluta le för att det var så roligt.

Vi avslutade med att dansa jazz och nivån var lite för enkel för både mig och Lina men samtidigt var det skönt att få dansa något man kan. Koreografin var jazzig med mycket höfter.

Endorfinrusiga med ömma kroppar gick vi hem till Lina och duschade. Så skönt! Satt och halvslumrade på tåget till Nypan och somnade gott sen när jag väl var framme...

Mari Carrasco- lärare i modern dans

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jag gillar Mari! dansade lite för henne nu i våras och jag tycker hon är skön, båda dansmässigt och som person!

2011-08-21 @ 17:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0