Hemmastudio

Jag har kanske nämnt tidigare att vår klädkammare även fungerar som inspelningsstudio. Så en tisdagkväll som denna, medan jag sitter och tittar på tv på låg volym (med datorn i knät), står David i klädkammaren och sjunger medan Tony sitter vid datorn med hörlurar och spelar in det hela. Det låter bra kan jag säga:)

Har annars varit en ganska vanlig tisdag. Jag har jobbat i Arvidsjaur och är väldigt stolt över att jag lärt mig alla namn i den första gruppen. Det är för övrigt en jättehärlig grupp som ger mig energi och får mig att älska mitt jobb:)

Igår var 5-åringarna på hugget igen och kläckte ur sig roliga saker:

Jag: ...11, 12, 13 st med mig är vi idag.
Flicka 1: Min pappa är 13.
Flicka 2 och 3: Min pappa med!
Jag: (biter mig i läppen för att inte skratta) Jaha, där ser man.

Vi gör en namnlek och klappar igång kroppen lite.

Jag: Nu kommer jag sätta på musik och vad händer då?
Flicka 4: Vi ska springa bullrer om huller.
Jag: Ja just det. (skriver ner bullrer om huller på papper så jag ska komma ihåg det:P)
Flicka 4: Vad skriver du?
Jag: Jag skriver ner en sak som jag måste komma ihåg.
Flicka 4: Varför då?
Jag: För att jag glömmer så fort.
Flicka 4: Ok. Ska vi springa nu?

Jag säger det igen. Barn är roliga!

Kommentarer
Postat av: Marre

haha underbart!

2011-02-16 @ 08:40:31
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/
Postat av: Pia

Hehe, barn är kul! :D



Vet du vilken dag reportaget om barndansen skulle komma?



/Pia

2011-02-17 @ 00:05:45
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0