Kaffe- bensin för vuxna (framför allt lärare)

Det var en lärare på en skola jag hade praktik på som sa det en gång när en elev frågade varför vuxna dricker så mycket kaffe?
Hon svarade att vi vuxna behöver det för att fungera. Precis som en bil behöver bensin så behöver vuxna kaffe.
Jag tyckte det var bra sagt och har lagt det på minnet. Så här sitter jag nu med en kaffekopp och bloggar. Kom hem från Boden för en timme sedan och håller på och betar av min "att göralista". Men jag kände att jag behövde en liten paus och KAFFE!

Jag har nästan alltid ont någonstans (kanske för att man har ett fysiskt yrke?) och idag eller egentligen de senaste dagarna har jag haft ont i min högra ljumske. Det är inte träningsvärk för det känns inte så här utan det började med att det kändes som en liten sträckning. Den känslan försvann dock så jag har kört på som vanligt men idag har det övergått till att svida. Nästan som nåt har legat och skavt emot en lång tid men det syns inget så det kan det inte vara. Kanske är nån överansträngning eller nåt. Det går nog över. Kanske ska vara lite vaksam ändå.

Min plan är i alla fall att gå på Bodybalance ikväll och se hur det känns. Känns det ok så tänkte jag prova på Zumba imorgon. Måste säga att jag är ganska skeptisk men jag vill inte uttala mig för mycket innan jag provat. Det kanske är jätteroligt. Tänker dock bara på den fåniga reklamen på tv som enligt mig inte lockar att prova Zumba utan snarare skrämmer bort en. Vi får se hur det blir helt enkelt lite beronde på min ljumske. Nu ska jag sluta tjata om den för det är ju faktiskt inte ett dugg intressant att läsa om.

Tack och hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag brukar gå på Fuego på F&S, det liknar nog Zumba och är riktigt roligt! men det är inte alls sådär klämkäckt som på reklamen. kram

2011-02-24 @ 17:42:12
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0