Melodifestivalen och sockerchock

Vad ska man säga om Melodifestivalen igår? Låtarna var överlag urusla, programledarna otroligt överdrivna, de "roliga" inslagen innan bidragen var inte roliga och varför skulle Christer Sjögren vara med och sjunga? Ah!
Jag, David, Tony och Emelie satt och dissade nästan allt men det hör ju själva tävlingen till också. Man ska ha mycket åsikter. Bäst igår tyckte jag utan tvekan var Christian Waltz och han hamnade på en ynka 5:e plats. Sämst är svårare att säga men jag måste nog säga Babsan och tätt efter Anniela med den hemska Elektrisk-låten som var så snodd från Leila K. Är det lagligt?

Att Sanna Nielsen skulle gå vidare till final förstod man innan man ens hört låten eftersom det är Sanna Nielsen. Melodifestivalen är oftast väldigt förutsägbar. Brolles låt var inget speciell men helt ok när jag hörde den andra gången och det var ju helt klart bättre att han gick vidare till Globen än någan va de andra bidragen. Synd bara att Christian inte fick vara med. Det förtjänade han.

Samtidigt som vi satt och gnällde över denna musiktävling åt vi en massa. Chips, dip, godis och coca cola till detta. Det får jag lida för idag. Min kropp har hamnat i nån sorts sockerchock. Inte så konstigt med tanke på att jag inte ätit sötsaker på ett par veckor. Nu ska jag låta bli ett tag igen så kroppen återhämtar sig.

Vi spelade ett roligt spel på Playstation igår också. Buzz- The ultimate musicquiz som gick ut på att svar på musikfrågor snabbast och så fick man olika poäng osv. Det handlade dock mest om tur för man fick chansa väldigt mycket. David vann alla tre gånger.

Idag är det söndag och jag ska till Byske och jobba. Tidningen Norran kommer och gör reportage så jag ska försöka visa mig från mitt bästa jag. Men innan jag åker ska jag äta. Det får bli någon slags brunch tror jag.

Slutbabblat för nu. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0