Zumba

I förmiddags testade jag Zumba på Korpen. Jag har som sagt varit lite skeptisk men jag lovade mig själv att prova innan jag säger något mer om det, och nu har jag provat och här kommer mitt omdöme:

För det första var vi inte mer än kanske 8 personer på passet vilket gjorde att energin var låg, enligt mig. Instruktören försökte peppa så gott hon kunde men det märktes att passet var nytt även för henne så hon hade fullt upp med att komma ihåg vad vi skulle göra. Själva passet var latinoinspirerat och hade ungefär samma upplägg som på ett Bodyjam-pass där det är nya steg till varje låt. Skillnaden var att i Zumba så gjorde man kanske två steg en hel koreografi vilket jag tyckte var långtråkigt och det var inte så varierande steg heller utan det var flera steg som återkom. Musiken var inget som föll mig i smaken heller. Det var inga roliga låtar och en hel del låtar hade ett tempo som jag inte tyckte passade till stegen. Det fanns dock några moment jag tyckte var roliga som till exempel när vi dansade zorba i olika tempon, kanske för att jag älskar Grekland:P Annars var detta inte att pass för mig. Jag fick inte den där kicken som jag vill få när jag går på pass och det var tyvärr inte någon utmaning för mig. Men gillar man att dansa och svettas men tycker det är svårt med koreografi så kan detta vara ett alternativ. Kanske att jag ger det en chans till någon gång framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0