Dansmatte

Igår hade jag jazzdans i Skellefteå för första gången. Jag var jättetrött på väg dit och undrade hur jag skulle orka dansa 16.30-20.00. Tröttheten försvann dock när jag fick sätta igång och tiden bara sprang iväg. Tre härliga, duktiga grupper var det och mitt jobb kändes helt plötsligt toppen:)

Idag stod det dansmatte i Boden på schemat så det var bara att kliva upp när klockan ringde 6.00.
Alla som känner mig vet att jag inte är någon morgonmänniska så det var lite kämpigt men det gick.

Klockan 7.10 satt jag i bilen och styrde kosan mot Unbyn. Var lite nervös för om jag skulle hitta dit men det gick väldigt smärtfritt måste jag säga. Klassen i Unbyn var en åk 4-5 och det var en positiv och mysig grupp. Trots att det var första gången med dansmatte för både mig och dem så flöt det på bra, och roligt var det också.

Irrade runt lite sen innan jag hittade till Heden men jag kom fram i tid i alla fall och hade 24 st åk 5. Det var en rörigare klass men det gick bra tack vare hjälp från klassläraren. Åt en snabb lunch innan det var dags att åka till ytterligare en skola, Sandenskolan. Där var vi i en gigantisk gympasal vilket innebar att jag fick använda rösten lite mer. Dessutom var detta en särskolegrupp så min pedagogiska förmåga fick sig ett test men även här var lärarna duktiga på att hjälpa till när det behövdes.

Åkte från Boden vid ett-tiden och var på bra humör eftersom det gick bättre än jag förväntat mig. Slogs åter en gång om vilket fantastiskt jobb jag har! Väldigt varierat, utmanande och framför allt roligt:)

Nu sitter jag och försöker få lite energi genom att dricka kaffe. Ska sedan försöka vara lite effektiv och fixa här hemma innan jag går på Bodybalance 18.30.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har redan betalat av i 1,5 år och så har jag ju 2 år kvar i skolan så jag hamnar nog där nånstans jag med! Vad kul att läsa om hur du flänger runt i halva norrland och håller danslektioner! kram

2011-01-13 @ 21:42:40
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0