Josse pysslar

Jag är väl inte precis känd för att vara den som sitter och pysslar. Jag har inte tålamod att sitta och pilla med saker och ting men nu har jag faktiskt pysslat. Mina elever ska få leka/dansa memory och här nedan ser ni mina (som jag tycker) fina memorykort:

Nu ska jag be min pappa plasta in dem också så att de håller länge.

Har blivit lite inspirerad av att folk lägger upp matbilder och recept på sina bloggar så jag tänker vara en liten härmapa och lägga upp bilder på vad vi äter. Denna gång skriver jag inte upp recepten men det kanske kommer framöver.
Tisdagens middag: Avokado, tomat, mozarella, katalansk korv och soltorkade tomater.

Onsdagens middag: Korvstroganoff och broccoli.

Vanligtvis brukar vi ha ris till korvstroganoff men igår fick vi slänga riset för det var några djur som hade bosatt sig där. Äckligt!

Är jätteseg idag och kommer inte igång med det jag borde göra. Det känns som någon har dragit ur en propp där all energi fanns och nu är den borta. Ska ta mig ut en sväng medan det fortfarande är lite ljust ute och sen ta tag i alla måsten.

Varken David eller jag har kommit igång med träning som vi tänkt. Just nu finns ingen ork eller motivation men den kommer väl förhoppningsvis. Vi äter bra i alla fall så en del av vårt nya hälsosamma liv följer vi. Nästa vecka kommer vardagen igång på allvar igen och därmed kanske också träningen.

Längtar tills examinationen är över. Det är bara lite drygt en vecka kvar nu. Jag är så less!

Nej nu ska jag på med alla klädlager och ge mig ut i den uppfriskande kylan.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: David

Mascha god mat!



Och dina memorykort är jättefina älskling :) det är inte alla elever som har så ambitiösa lärare!

2011-01-06 @ 12:05:06
Postat av: Maria

Snygga kort Josse! Är det olika danser till olika kort?

2011-01-06 @ 12:52:59
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0