Min nya mössa

Denna fina mössa har David köpt till mig i USA. Visst är den rolig?


Jag sov som en stock i natt och tog sovmorgon. Fördelen med att jobba eftermiddag/kväll är att man inte behöver gå upp så tidigt.
Har inte fått så mycket gjort denna förmiddag men man behöver väl inte alltid var duktig och effektiv.

Måste berätta om mina söta elever jag dansar med på måndagar. De är 4-5 år och det kommer väldigt mycket roligt från deras munnar och blyga är dem inte. Denna konversation utspelade sig i måndags i väntan på de som var sena:

Flicka 1: Titta på min mage fröken. Vad stor den är!
Jag: Nej, ni har ju små magar allihop.
Flicka 1: Fast när man har ätit så blir magen jättestor (visar med armarna).
Jag: Fast det brukar ju försvinna efter en stund och så blir magen platt och liten igen.
Flicka 1: Ja när man har bajsat och kissat blir den liten.
Flicka 2: Eller om man kräks!
Flicka 3: Jag har kräkts en gång.
Flicka 1 och 2: Jag med!
Flicka 4: Min mamma har kräkts idag.
Jag: Jaha ojdå!
Flicka 1: Det är äckligt!
Flicka 2: Gissa hur många år jag är?
Jag: Jag vet inte. Du får säga.
Flicka 2 håller upp 4 fingrar och säger 4.
Jag: Vad duktig du är som vet hur många år du är.
Flicka 1: Fröken, du ser ut att vara lika gammal som min mamma.
Flicka 2, 3 och 4: Som min mamma också.
Jag: Jaha. Jo det kanske jag är också.

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta. Är jag gammal, är föräldrarna unga eller vad? Och hur kom vi in på detta samtalsämne efter att ha pratat om att spy???
Barn är roliga!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Angry bird-mössa, så roligt =) Älskar de spelet!

2011-01-19 @ 13:18:19
Postat av: Maria

haha, barnen jag har på praktiken frågar alltid hur gammal jag är och jämför sen med hur gamla deras mammor är =) Eller så frågar dem hur många barn jag har =)

2011-01-19 @ 13:31:47
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Sara

HAHAHA!!! Dagens bästa blogginlägg!!!!! man måste ju bara älska småbarnen:)

2011-01-19 @ 17:47:59
Postat av: Marie Bobäck

Jättefin mössa! Den blir säkert populär hos dina elever!

2011-01-19 @ 19:11:24
Postat av: Pappa

Ja du Josse, den passar dig perfekt :-)

Barn är ärliga trots allt.

Puss,puss

2011-01-19 @ 21:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0