Trött men på bra humör

Det har snöat en hel del här vilket leder till trafikproblem och för min del att bussen till Byske var sen så jag kom med andan i halsen till första lektionen. Alla satt och väntade på mig. Det ser inte bra ut när läraren kommer sist men det var ju i alla inte mitt fel.

4 danslektioner hade jag idag som sagt och det flöt på bra. Det svåra är att behålla energin genom alla lektioner. Det är ju trots allt fysiskt krävande att dansa samtidigt som man ska ge instruktioner och hålla koll på gruppen. 15 st 4-5åringar är inte alltid en lek kan jag säga. Men jag trivs verkligen med mitt jobb och man blir glad och får energi av eleverna. Idag fick jag en teckning och ett hemmagjort halsband också av två småtjejer: "De är till dig fröken". Då kan man ju inte annat än bli lite rörd.

När jag skulle tillbaka till Piteå fick jag stå och vänta på bussen i en halvtimme och jag var JÄTTEHUNGRIG! Som tur var är det inte särskilt kallt ute så jag frös inte.
Nu har jag ätit en stor portion chili con carne, duschat och pratat med familjen i telefon. Håller på och strukturerar upp min kommande vecka. Den kräver planering kan jag lova. Schema för min vecka 2 kommer i ett eget inlägg om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0