Tur i oturen

Idag när jag körde hem från Boden hade det skett en olycka på E4:an där en lastbil kommit över på fel sida.
Detta gjorde att det bildades en kö på den hala vägen och vad händer då. Jo när vi kör sakta framåt tvärbromsar plötsligt bilen framför mig och jag kör då in i honom. Åh nej var min första tanke. J*kla skit var nästa mening som kom ut ur min mun och strax efter det "vad gör jag nu?". Bilen framför stannade till vid kanten och vi klev ur och kollade skadorna. Båda vi två var helt oskadda och de enda skador vi kunde se på bilarna var att motorhuven och registreringsskylten på min lilla golf hade fått en liten buckla. Nu till det "roliga" i det hela. Bilen framför mig var en skåpbil som var hyrd på Xentus, dvs samma firma som min bil är hyrd på och han var på väg till Piteå för att lämna tillbaka den precis som jag. Vad är oddsen!

Han ringde killarna på Xentus och de mötte upp oss när vi kom till Piteå. De frågade om vi var ok och det var vi ju så tittade de på bilarna och sa bara : "Men det här är ju bara småskador. Det är lugnt. Kom så går vi in och dricker kaffe och skriver skadeanmälan". Så det gjorde vi och det gick bra. Förmodligen händer inte så mycket mer nu. De önskade trevlig helg och jag gick hem. Snacka om tur i oturen! Och vilka guldkillar det är på Xentus:)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Puh !!! Lite spänning i tillvaron skadar ju inte....

Vilken historia !! Skönt att det gick bra.

Puss o Kram

Pappa o Mamma

2011-01-21 @ 18:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0