Examensdagen

Igår fick jag ros och diplom samt applåder när jag tog min examen från danslärarutbildningen. Eller egentligen har jag ju varit klar ett par månader men nu blev det lite firande tillsammans med en hel hög studenter på olika musik- och medieutbildningar i Piteå. Det var en härlig känsla att kliva upp som den enda dansläraren. Ångrar lite att jag inte gjorde nåt extra, hade ju chansen att göre en enamansshow. Men typisk svensk som jag är bugade jag lite försiktigt och gick och ställde mig med musiklärarna.

Bella och Ann från Dans i Nord var på plats och jag fick en jättefin blombukett av dem. Blev lite rörd av det:)

Sedan blev det fika tillsammans med alla danslärarstudenter och några lärare. Mycket trevligt!

På eftermiddagen strosade jag runt lite på stan i det fina vädret. Träffade på Marre och vi köpte varsin kaffe och satt i solen och pratade. Mysigt var det och kul att vi äntligen gjorde nåt ihop.

Kvällen är ett äventyr för sig. Började med att äta middag hos Jon och Venla och skåla för att både Venla och jag äntligen har pluggat klart. Vi gick sedan över till Ankars där folk samlats ute för att ha det trevligt. Fick mina första myggbett för i år. Satt och pratade och pimplade vin i flera timmar tillsammans med musiklärarstudenter. Det var himla trevligt. Det är så typiskt att man träffar så många härliga människor precis när de är på väg att lämna Piteå. Som tur är kommer en hel del tillbaka i höst så då kan man ha skoj med dem igen. Var hemma en sväng hos Nathalie Bertlsson där jag försökte nyktra till lite med vatten och körsbärstomater. Gick sådär! Ida Persson var med också och hon föreslog att jag skulle dansa lite vilket jag också gjorde, en kort stund för sedan halkade jag på golvet och då brast vi ut i ett asgarv som gjorde det omöjligt att fortsätta. Vi drog sedan vidare till någon hemmafest hos någon jag inte vet vem det är, och fick heller aldrig veta vem det var, men jag blev inte långvarig för jag kände att det nog var dags att åka hem och sova. Måste bara tacka för de otroligt värmande komplimangerna jag fick av Denis Diaz. Jag blev lite generad. Klockan 04.00 la jag mig i morse och somnade ganska gott. En riktigt lyckad examensdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0