Helgen som varit

Lördagen spenderade jag tillsammans med Lina Sjöberg. Vi ses inte så ofta men när vi väl ses så har vi supertrevligt. Denna gång åt vi lunch med Linas föräldrar och farföräldrar. Blev bjuden på kalvstek, potatis, brunsås och gelé. Mums! Efterrätt blev det också: jordgubbar med grädde.
Efter att ha legat och jäst på altanen en stund bestämde vi oss för att ta bussen ut till mina föräldrar och hämta bilen så vi kunde åka och köpa godis på Godisbron (1000 sorter lösviktsgodis!). Vi kollade på länstrafikens hemsida att bussarna skulle gå varje hel och halvtimme så vi var på plats vid busshållsplatsen 15.50. Då visar det sig att bussarna går kvart i och kvart över så vi har precis missat den. Suck! Eftersom det var fint väder så bestämde vi oss för att börja gå ner mot stan och ta bussen därifrån. När vi var nere i stan 40 min senare så hade vi missat bussen med några minuter igen. Jaha, men då går vi väl hela vägen då sa vi och det gjorde vi. Kl. 17.20 var vi framme hos mina föräldrar. 1,5 timmes promenad, lite dtygt en mil. Det är ganska bra jobbat ändå. Det blev en tur ut till Godisbron där vi köpte MYCKET godis och sen åkte vi hem till Linas föräldrar igen. Vi blev bjudna på grillade hamburgare med tillbehör och vin. Vi satt och pratade tills vi började gäspa. Då cyklade jag hem. Lyckad dag och kväll!

Gårdagen gick ut på att resa tillbaka till Piteå. Åkte från Borgdalsgången vid elva och var i min lägenhet strax efter 16. Det flöt på med andra ord. Jag fick en väldigt trevlig överraskning när jag kom hem. MITT EXAMENSBEVIS HADE ÄNTLIGEN KOMMIT!!!!!!!! Det var inte en dag för tidigt. Nu är jag danslärare på riktigt. WOHO!!!!

Efter att ha packat upp och varit och handlat lite gick jag över tilll David där jag blev bjuden på middag och efter det chips och dip. Mums! Ett trevligt avslut på den dagen också.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktiga ni var som gick så långt,då hade ni verkligen gjort er förtjänta av godiset =) Grattis ännu en gång till den slutliga examen! kram

2011-06-20 @ 17:04:49
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Johanna

Har Godisbron ökat till 1000 sorter nu? :O

2011-06-20 @ 19:49:35
URL: http://joohannac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0