Sightseeing Nyköping

Idag har Christian Andersson varit på besök i Nyköping. Vi lärde känna varann på Musikhögskolan i Piteå där han utbildade sig till gitarrlärare och numera jobbar han som just detta på Kulturskolan i Linköping. Han var här för att köpa en gitarr och då passade vi på att träffas. Jag visade honom det jag tycker är värt att se här omkring vilket inkluderar hamnen, stadskärnan, Oppeby/Harg (där jag är uppvuxen) mm. Vi har promenerat en hel del, ätit mat på grekisk restaurang och glass på Aktersnurran. Innan han åkte hem fick han träffa min familj och vi åt sill och potatis på altanen. En mycket trevlig dag!

Om en stund ska jag åka och träffa en annan god vän, Anton Blixt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0