Uppdatering

Dagarna rullar på här trots att jag inte jobbar.

Vädret har varit lite blandat. Igår hade vi storm och regn en stund för att sedan bli fint igen. Idag har solen varit framme hela dagen men det blåser ganska kallt. Men tydligen kommer den härliga värmen hit upp i slutet av nästa vecka. Woho!

Igår började jag dagen med ett träningspass på Korpen. Är ju ingen flitig besökare där numera men ibland så tar jag mig i kragen och pallrar mig dit. Det är ju trots allt väldigt nära och det känns skönt efteråt. Sedan gjorde jag lite övningar till den workshop jag ska hålla i den 11 juni. Venla hörde av sig och frågade om jag ville med på examenskonsert på Krokodil och det ville jag ju. Hon och Cecilia Idstedt kom förbi och tittade på lägenheten innan vi slog följe till Krokodil. Det var Joakim Wiklund som spelade gitarr och jag förundrades än en gång över hur många duktiga musiker vi har i denna stad. Bland annat spelade han Imogen Heaps låt Hide and seek och jag blev alldeles varm och inspirerad till att koreografera. har dock inte blivit någon dans ännu men det kanske kommer.
Kvällen spenderade jag hos Peter Nyqvist och tillsammans med Paulin Thorsell och Hanna Andersson spelade vi kort och hade supertrevligt.

Idag kom jag upp vid tio (jag tror att jag vänt lite på dygnet) och solen strålade in genom fönstret. Jag hade ju planerat att sätta ihop träningspass till Pite havsbad idag och tänkte att jag kanske kunde göra det ute eftersom det var så fint väder. Tyvärr blåste det kallt så jag blev inte så långvarig utomhus. Cyklade till skolan istället och bosatte mig i en av danssalarna ett par timmar. Resultatet blev ett halvt discoaerobicpass sen var jag så kaffesugen att jag inte kunde koncentrera mig längre. Efter 2 koppar kaffe pallrade jag mig iväg till Korpen igen (2 dagar i rad. Kors i taket!) där vi var några tappra själar som körde Bodybalance. jag var helt slut efteråt och sitter nu med mat i magen i soffan och jäser. Nu blir det nog inget mer vettigt gjort ikväll. Känns som jag skulle kunna sova nu men lite tidigt är det nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0