Jobbstress!

Dessa frågetecken är en illustration av hur min hjärna är just för tillfället.
Börjar känna mig stressad över min jobbsituation.

Jag jobbar just nu som danslärare motsvarande ca. 50% vilket jag knappt klarar mig på ekonomiskt och från och med 25 maj står jag utan eftersom danskurserna då är slut för terminen.

När det gäller sommarjobb väntar jag på svar från ett ställe som avgör om jag ska söka mig tillbaka till hemtjänsten eller inte. Jag pratade med vikariepoolen i kommunen idag och de vill att jag hör av mig snarast om jag vill jobba i hemtjänsten i sommar. Hur ska jag göra???

Dessutom söker jag med ljus och lykta efter jobb till hösten eftersom jag gärna skulle vilja ha ett lite mer fast jobb än vad jag har nu. Helst heltid på en arbetsort. Även här vill mna nuvarande arbetsgivare veta så snart som möjligt om jag ska jobba kvar i höst eller inte. Stress, stress, stress!

Har precis pratat med Liz i telefon som är i samma sits som mig. Känns alltid skönt att få gnälla av sig lite för någon som förstår ens situation. Det löser sig säkert till slut men det känns jobbigt nu när man inte vet någonting om hur det blir framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0