Koreograferande

Onsdag idag vilket betyder att jag har tre dansklasser i Skellefteå. Idag ska vi börja med danserna till vårföreställningen vilket betyder att jag har en hel del koreograferande att göra. Håller just nu på med Älvor och troll som 13-åringarna ska få dansa. Tror att det kommer bli ganska bra men det är svårt att försöka dansa som flera personer i lägenheten. Musiken är dessutom lite svår att räkna så det får bli lite på känsla och inte på räkning. Vi får prova ikväll och se hur det blir.

Jag ska också göra en dans till 11-åringarna som även 9-10-åringarna i Byske ska göra. Den har varit svårast att komma på idéer till men med hjälp av musiken har jag nu kommit på lite. Ska prova sen och se om det fungerar. Deras tema är Upptäcksfärd/lek i skogen.

Vuxengruppen har jag gjort halva ungefär och provade med Byskegruppen i söndags och det gick bra. Dem ska vara Träd. Hoppas det går lika bra med vuxengruppen ikväll.

 

 


Kommentarer
Postat av: D

vad är det för låt de dansar till?

2011-03-23 @ 14:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0