SMASK 2011

Denna fantastiska show förtjänar ett eget inlägg.

I fredags var Norrmalmia i stort sätt fullsatt (ca.1200 pers) när SMASK 2011 gick av stapeln.Jag som har varit dansare år 2008, 2009 och 2010 fick nu sitta i publiken och njuta. Det var så bra!Bidragen höll hög kvalitet, konfrencierna var bra, dansarna var GRYMMA och orkestern likaså.

För er som inte vet vad SMASK är så står det för Sveriges MusikAkademikers SångKontest och är från början tänkt att vara en parodi på Melodifestivalen där alla Musikhögskolor har en egen deltävling där två bidrag sedan skickas vidare till riksfinalen som hålls på någon av Musikhögskolorna. I år är det Ingesund som står för riksfinalen. Numera tycker jag att Piteås delfinaler håller väldigt hög klass och musiken är bättre än i Melodifestivalen.

För att återgå till fredagens show så kan jag säga att det var Byggare Bo och Danne Dyckert som vann med deras låt I en gyllene skylift och de var värdiga vinnare. Tvåa kom Sussi Schladd och Sten Scott med låten Nattrally där mina fina vänner Sara och Minna var med och dansade. Även dem var värda sin andra placering. Men överlag var alla bidrag bra och jag är imponerad över hur välproducerad detta evenemang är. Det är studenter som sköter allt så som ljud, ljus, scenografi, marknadsföring mm. David hade i år uppdraget att vara orkesteransvarig och stod inte på scen men han hade skrivit ouvertyren som lät mäktig med orkester. Jag sträckte lite extra på mig när den spelades:)

Efter showen blev det efterfest på Kåren och det var roligt. Det spelades i bara SMASK-låtar och schlagerlåtar och vi dansade och sjöng en massa. Somnade med ett leende på läpparna vid tretiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0