Josse och bussresorna, del 473

Då var det dags igen för strul när jag ska åka buss. Sara brukar ha problem med sina tågresor och jag har det banne mig med vissa bussresor. Idag var det inte bussbolagets fel utan idag hände detta:

Bussen lämnade Piteå kl.14.08 (3 min sen, helt ok) och tog vägen ut mot havsbadet. När vi passerat havsbadet kommer det en bro vid något som heter Pitsund. Just idag var det broöppning där, vilket jag aldrig har varit med om, så bussen var tvungen att stanna och vänta. Busschauffören meddelade detta och trodde att vi skulle bli 10-15 min sena. Ja ja tänkte jag, jag har inte bråttom så det är lugnt. Vi väntade och väntade och väntade. När det gått ca 15 min meddelade busschauffören att bron hade fastnat i upprätt läge och att vi inte hade tid att vänta på detta. Därför backade han tillbaka till havsbadet (typ 600 m kanske) där han vände och körde tillbaka in till Piteå för att kunna ta motorvägen mot Skellefteå. Denna "lilla" omväg gjorde att vi blev 45 min sena. Så istället för att åka buss 40 min som sträckan Piteå-Byske tar så blev det idag 1 h och 20 min. Denna gång blev jag dock inte så irriterad utan mest full i skratt. Jag hann till min lektion trots förseningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0