Skyltsöndag

Idag stod det dansuppvisning på schemat med en av mina Byskegrupper på torget i Skellefteå.
Var på bra humör på förmiddagen och tog fram adventsljusstaken och plockade i ordning hemma innan det var dags att ta bussen till Skellefteå och....den kom 5 min för sent och hade endast plats för 10 personer och vi var väl kanske 25 st. Busspersonalen tog ombord några av dem som skulle till Umeå och ringde efter en ersättningsbuss. Jag insåg ju rätt fort att jag inte skulle hinna till samlingstiden 13.15 och fick ringa runt och meddela detta medan vi väntade på ersättningsbussen som kom kl. 12.45 (ordinariebussen gick 11.55). Suck och pust men vi kom iväg i alla fall och jag hann fram till mina elever innan dansuppvisningen kl.14. De var så duktiga så jag var en stolt lärare:)
Hann med 14.20 bussen hem vilket innebar att jag var i Skellefteå i en halvtimme. Snacka om snabbvisit.

Gick ett varv på Skyltsöndagen här i Piteå men jag frös och var hungrig så det belv ingen lång stund. Köpte ett litet änglaspel med snöflingor istället för änglar som de sålde ut på Village pga felkonstruktion. Personalen sa att det inte kunde snurra men skulle lysa fin ändå och jag tyckte att för 29 kr så spelade det inte så stor roll. Snacka om att jag blev förvånad när jag, efter monterat ihop den, ser att den lyser fint och snurrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0