Mitt i veckan

Klockan ringde 06.15 och jag ville bara vända på mig och somna om men det gjorde jag inte utan klev upp, ganska grinig men beslutsam att ta mig till Korpen trots tröttheten. Sagt och gjort. Klockan 7.00 stod jag, gäspandes och huttrandes, i hallen på Korpen redo för ett pass Bodybalance. Tog ett tag innan kroppen vaknade till liv men det är ett skönt sätt att komma igång på. Väl hemma igen blev det frukost beståendes av en kanna te och två leverpastejsmackor.
Förmiddagen har gått till koreograferande och planerande. Det är lite för mycket att göra just nu känner jag. Två föreställningar som hägrar om ett par veckor och dessutom ligger jag efter med lektionsplaneringar för i stort sätt alla mina grupper. Inte bra. Det blir nog till att jobba ikapp i helgen.

Hoppas på att bussen är i tid idag. Komiskt nog fyllde jag i en enkät om busstrafiken här om dagen och då skrev jag att jag var nöjd över hur tidtabellerna följs. Det är jag inte längre! I måndags var det något tekniskt fel på bussen så vi fick byta i Skellefteå och blev 35 minuter försenade. Jag tänkte då "vilken tur att det inte var idag jag stod i Byske och väntade." vad hände då igår i Byske. Jo, bussen är 45 min sen! Där stod jag med alldeles för tunna kläder utan att veta vad som hänt och om det skulle komma nån buss. Till slut kom den och då släppte chauffören bara på mig utan att jag behövde betala. Det var ju bra i alla fall. "Det gäller att se det goda i det onda" som en kompis till mig sa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0