Örnsköldsvik

Min lillasyster är numera bosatt i Örnsköldsvik så jag var där i helgen och hälsade på. Det tog 5 timmar med buss enkel väg men jag börjar bli van vid långa resor så det gick bra.

När jag kom på lördagen åt vi lunch hela familjen i Jojos lägenhet som är liten men väldigt mysig och välplanerad. Tog en sväng på stan och tittade runt. Fick ett gott intryck av både stadens uppbyggnad, utbud och invånarna. Påminde en del om Piteå. Vi drack champagne innan vi gick ut och käkade middag på Statt, för att fira att jag blev 25 och att Jojo är nyinflyttad. Mycket trevlig kväll och supergod mat på Statt där vi var de enda gästerna:P

På söndagen vaknade jag av att mamma och pappa ringde på dörren varav Jojo hoppar upp ur sängen och utropar: "Oj, jag glömde gå upp!" Det var en syn kan jag lova:)
De sjöng "ja må hon leva" och sen åt vi frukost ihop innan mamma och pappa begav sig hem mot Nyköping igen.
Jojo och jag gick på en liten promenad, spelade yatzy och åt lunch på Café Lilla Paris innan jag tog bussen hem till Piteå. Tyckte verkligen om Ö-vik och planerar att åka och hälsa på snart igen.

Bilder finns på Jojos blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0