Strömavbrott

Igår hade jag tvättid kl.8 så tio i åtta tog jag hissen ner i källaren. Precis när jag öppnar hissdörren och kliver ut så blir allt svart. Strömabbrott! Hade jag varit 2 sekunder långsammare hade jag fastnat i hissen. Ibland ska man ha tur. Strömmen var borta i 40 minuter och jag kände mig helt handikappad. Ingen tv, inget kaffe, ingen musik, ingen dator och inga lampor. Tände värmeljus och satt i soffan och åt fil och flingor. Ute blåste det storm och regnade vilket kanske var orsaken till strömavbrottet.

Tvättade och fixade med lite av varje här hemma och var sen på Functional moves på Korpen. Det var premiär för det passet och det var ganska mycket folk. Mycket ben och bål-styrka i ett högt tempo och det gillade jag.

Lektionerna i Byske gick bra men jag fick höja rösten lite för många gånger. Koncentrationen var inte på topp varken hos mig eller barnen och det märktes.

Kom hem och var frusen så efter att ha ätit middag kröp jag ner i badkaret med tända ljus och lugn musik. Skönt!
Drack lite te och gick sen och la mig i en nybäddad säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0