Lägenhetsångest

Idag har jag varit på lägenhetsvisning. Det var en fräsch etta på 54 kvm som ligger på 5 min cykelavstånd till jobbet. Första tanken var att den var jättefin och att jag gärna ville ha den men nu har jag ändrat mig. Det som talar emot den är att den saknade balkong och bara hade ett fönster i det stora rummet vilket gjorde att den kändes lite instängd och mörk. Sen känns det inget kul att flytta till en etta igen. Jag har flyttat så många gånger nu och blir mer och mer kräsen. Det känns inte som att jag kommer vilja bo där en längre period och jag vill inte flytta till en "tillfällig" lägenhet igen. Dock var hyresvärden mycket trevlig och var beredd att hålla den till 1 augusti åt mig istället för inflyttning 1 juli som det är tänkt. Men magkänslan säger ändå nej.

Pratade med Åsa som jag hyr den här lägenheten av och hennes erbjudande står kvar, dvs att jag kan få köpa den om jag vill. Måste erkänna att det är lite lockande men ändå inte med tanke på att jag måste ta lån och får ett väldigt ansvar. Dessutom vill jag ju bo närmre centrum.

Det verkar dessutom vara högt tryck på lägenheterna här i stan så jag kan nog inte tacka nej till alltför många för de växer inte på träd. Men jag anmäler intresse på det mesta och har lite is i magen ett tag till. Det ska nog lösa sig till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0