Musikaldans

Är hemma igen efter två roliga dagar i Stockholm.

I fredags mötte David upp mig på centralen och vi gick och käkade lunch och hann även med en fika innan han följde mig till Balettakademien.

Jag var lite nervös men det släppte när Martin Redhe Nord presenterade sig och vad vi skulle göra. Han sprudlade av energi och var så himla rolig. Efter en svettig uppvärmning ägnade vi 1,5 timme till att showa loss till musikallåtar. Åh!!! Det var så roligt! Det var precis min typ av dans och jag hängde med mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra. Var hög på endorfiner efteråt.

Mötte upp Lina vid Slussen och vi åkte hem till henne på Liljeholmen och lagade och åt mat, drack vin och pratade hela kvällen. Det var fint väder så vi kunde sitta på balkongen ända till halv tio. Härligt! Vi var tyvärr väldigt trötta så vid halv tolv gick vi och la oss och jag somnade som en stock.

Klockan hann bli nästan tio innan vi kom upp igår och käkade frukost. Sen gick vi en promenad runt sjön Trekanten. Det var mysigt. Lite kvavt men skönt med frisk luft och motion. Hann med en kort shoppingrunda i Liljeholmen också, handlade tränings/arbetskläder för drygt 800 kr! Fick Linas kryddiga linsgryta till lunch och sen var det dags att bege sig mot Balettakademien igen. 2 timmar svischade förbi i Musikalens underbara värld och jag ville inte att det skulle ta slut. Det är ett bra betyg på en danskurs:)

Idag har jag enorm träningsvärk men är fortfarande på strålande humör. Kommer leva länge på den här upplevelsen:)


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad härligt det låter! Skönt med såna dagar som man kan blicka tillbaka till och bli lite varm inombords =) kram

2012-08-19 @ 11:00:34
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0