Josse och tv-boxen del 742

Fick efter mycket om och men svar från Telia angående felet med min tv-box. Det visade sig att det uttag som sitter i vardagsrummet inte är det uttag man ska koppla in digitaltvboxen i utan det ska man göra i "det första uttaget" som i denna lägenhet sitter i sovrummet. Detta innebär att kablarna som min pappa dargit och gömt så fint i vardagsrummet måste dras om till sovrummet där det inte finns eluttag i närheten av "teliauttaget". Så det är sladdar genom hallen in i sovrummet vilket också innebär att jag inte kan stänga sovrumsdörren. Jag skulle kunna stå ut med detta, eller i alla fall tills jag kommer på en bättre lösning, om boxen nu fungerar... MEN, alla knappar som förr lyste gult och rött lyser nu grönt och jag välkomnas till Telias digitaltv men där tar det stopp igen. Man ska tydligen knappa in någon säkerhetskod med fjärrkontrollen som medföljer men det händer ingenting och ja det är batterier i. Grr! När kan jag få ha flyt med tekniska ting? Ska prova att byta batterier i fjärrkontrollen och installera allt från början imorgon och se om det äntligen kan fungera. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0