Första inlägget i Motala

Igår anlände jag och Jojo till Lugngatan 16 i Motala som numera är mitt hem. Vädret var hemskt då det både regnade och blåste men vi kom fram hela och hann gå "husesyn" innan flyttgubbarna kom. De fick in alla saker på en halvtimme och sen stod Jojo och jag bara och tittade på alla saker en stund och undrade vart f*n vi skulle börja. Återigen förvånades jag över hur mycket saker jag har.

Vi tog i alla fall tag i det hela och började packa upp. Jojo fick ansvara för köksprylarna och diska osv och jag möblerade och fixade med allt möjligt. Sakta men säkert har det börjat likna ett hem. Vi tog lite pauser från uppackandet och utforskade både Ica Maxi och halva Motala, kändes det som i alla fall eftersom vi körde fel ett antal gånger:P

Nu har Jojo åkt hem och jag är ensam i lägenheten. Inte så länge dock för imorgon kommer mina snälla föräldrar och hjälper mig:)

Jag provade att cykla till jobbet idag också, dels för att jag ska hitta på måndag men också för att veta hur lång tid det tar. Resultatet= jag hittade utan att köra fel och det tog 15 minuter. En applåd till mig som inte är känd för mitt goda lokalsinne.

Nu är maten i ugnen, korv+pommes, och jag tänker bara ta det lugnt resten av kvällen. Eftersom jag varken har tv eller soffa ännu så bosätter jag mig nog i sängen med datorn i knät.

Ps. Bilder på lägenheten kommer så småningom. D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0