Skoskav

Varning för ett detaljerat men otroligt ointressant inlägg!!!

För ett tag sedan köpte jag ett par nya vinterskor. Ett par i ljusbrunt skinn med massa gosigt ludd i så man inte ska frysa. Tyvärr har dem inte fyllt den funktion jag önskat eftersom högerskon verkar var mindre än vänstern, eller så är min högra fot större, så jag får alltid ont när jag går med dem. Men jag har varit envis och tänkt att eftersom de är i skinn så borde de töja på sig om jag bara går in dem ordentligt. Så jag har under den senaste månaden gått korta sträckor i dem för att töja ut dem vilket inte verkar fungera så bra. Igår gjorde jag ett nytt försök och tyckte till en början att det gick bra men fick sedan ont igen. Det skavde mycket både på höger och vänster häl så det var så skönt att få av sig dem när jag kom hem igen. Tänkte inte så mycket mer på det förrän jag satte mig i soffan och la upp benen. Aj som s*tan vad det ömmade. Jag tittade efter på hälarna och på höger hade en stor blodblåsa blommat upp. Hurra tänkte jag, hur ska jag nu kunna ha några skor överhuvudtaget? Hittade i alla fall compeedplåster som lindrar lite men hade svårt att sova eftersom det ömmade bara jag vilade hälarna mot madrassen. I morse klämde jag i fötterna i ett par gympaskor och haltade iväg till jobbet. Mina arbetskamrater blev oroliga när jag kom och undrade vad som hänt. Jag kände mig jättefånig när jag sa att det var skoskav och inte någon skada som man skulle tro. Men usch vad ont det gör. Det har blivit lite bättre under dagen men suck vad irriterande. Det lär nog dröja länge innan jag vågar sätta på mig vinterskorna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0