Midsommarhelgen

Var på jobbet en snabbis i torsdags och hjälpte en kollega att sortera papper samt duschade (hade inget varmvatten hemma) och fikade sen tog jag semester. Hurra!!!
 
Tog bussen mot Nyköping vid halv fyra och kom lagom hem till familjen för att äta tre-rätters och dricka vin. Mycket bra start på semestern tycker jag. Hade tänkt sitta ute och dricka rosé men eftersom sommarvärmen lyste med sin frånvaro så satt vi inne och spelade kort istället. 
 
Midsommarafton inleddes med en joggingtur på Ekensberg med mamma och Jojo. Var sjukt nöjd över att jag orkade jogga hela sträckan (förutom ca 200 m) på 4,8 km. Nu är jag taggad för att fortsätta med löpträning. Efter stretch, dusch och fixande åkte vi ut till min farbror i Tystberga för midsommarfirande. Vi åt, lekte lekar, åt lite till och hade mycket trevligt. Inget regn heller vilket brukar vara tradition på midsommarafton. Fick äntligen träffa mitt kusinabarn Elise som redan hunnit bli 9 månader. En glad och oblyg tjej som tyckte det var som roligast när vi sjöng för henne. Tyvärr var vi inte så bra på barnsångstexterna. Måste öva! Johanna och jag fick skjuts hem av farmor och farfar och la oss strax innan midnatt. 
 
Igår var en slöardag. Läste, lekte med telefonen och var ute på en långpromenad med familjen. På kvällen var jag hemma hos Jeanette och vi tittade på en film, Bridesmaides, som var ganska rolig. 
 
I eftermiddag åker jag tillbaka till Motala och hela veckan kommer gå ut på att flyttpacka och städa. Hurra vad kul, eller? Det ska tydligen fortsätta vara dåligt väder så det blir nog inte så mycket annat som händer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0