Vårväder

Nu är väl våren här för att stanna va? Det har varit ca 15 grader varmt idag och strålande sol vilket gör mig på ett lika strålande humör.

De senaste dagarna har gått i ett. Jag håller på och planerar inför en dansavslutning vilket kräver en del jobb när man är ensam danslärare men det är roligt. Sista helgen i maj eller första helgen i juni blir det. Har hittat en bra lokal som ligger mittemot Musikskolan vilket gör det hela mycket mer smidigt. Snart är det dags för Earth Hour också där en av mina grupper ska vara med så i måndags repade vi tillsammans med slagverksensemblen för första gången. Det gick bra så jag känner mig inte nervös över det längre.

Igår var det tisdag vilket innebär övning med kören. På söndag ska vi sjunga i kyrkan så vi sjöng igenom de sånger vi ska sjunga då. Jag insåg att jag bara kan 3 av 7 låtar och fick lite panik. Hur ska jag hinna lära mig dem till söndag??? Jag tog med noterna till jobbet idag och försökte spela dem på piano vilket inte lyckades så bra pga mina bristande pianokunskaper. Som tur var fick jag komp- och sånghjälp av Therese så nu känns det lite bättre. Det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0