Vårväder

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Så himla härligt att vara ute. Hela veckan har vi haft detta härliga väder med ca 12 plusgrader som varmast. Idag är det dock bara ca 4 grader men klär man sig är det riktigt skönt ändå.

Började dagen med att städa så nu är dte ordning och reda här hemma. Gick sen på en promenad längs vattnet innan jag käkade lunch. Eftersom det var så härligt så har jag även varit på en cykeltur och utforskat Motala lite. Jag hittade en cykelväg till Varamon, den kända badplatsen här i stan, som tyvärr var avstängd sista biten pga av vägarbete men jag tror det tar ca 20 min att cykla från mig till Varamon. Bra att veta inför sommaren. Tog en sväng förbi lite bostadsområden och spanade lite också. Måste ju undersöka var jag kan tänka mig att bo framöver. Det som är bra med Motala är att det inte är så stort så många områden ligger nära centrum vilket underlättar.

Nu tänker jag bara slöa resten av dagen och sen ikväll blir det Melodifestivalen. Ikväll är dem ju i Nyköping och mina föräldrar sitter i publiken. Kanske får man syn på dem eller nån annan man känner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0