Vecka 38

Det är redan onsdagkväll! Var tar dagarna vägen? De säger på jobbet att tiden går fortare ju äldre man blir och då blir jag lite rädd för jag tycker den går fort redan nu.

I måndags hade vi studiedag på Vätternskolan. En kvinna vid namn Ulla Wiklund föreläste och vi fick tänka och diskutera i grupper. Ämnet var om hur vi arbetar med kultur i skolan och hur man kan få sina elever att reflektera över det man gör. Intressant även om jag inte höll med henne i allt. Lite jobbigt att sitta en hel dag. Det är som bekant inte min grej och jag fick en Flashback till när man gick på universitetet då det var många dagar man bara satt. Nej, tack och lov att jag har ett rörligt jobb.

Gårdagen flöt på med jobb och sen repade vi med Motettkören. Det kändes roligt att träffa alla för vi kom ihop oss så bra under Visingsöresan.

Idag började jag med Yoga på Actic, fd Feelgood. Hade önskat att det varit lite jobbigare och svårare men nåt gav det säkert. Var sedan på Vätternskolan, igen, där jag först fick koreografihjälp av Linda och sen hade stråkverkstad med Charlotte och 10 st 8-åringar. Efter en fika var det dags för lektionerna på Musikskolan. Det var så roligt idag för eleverna var så positiva så jag fick en sån där härlig känsla av att jag har världens roligaste jobb!

Nu sitter jag och har tittat på Bonde söker fru och tänkte sluta ordbajsa och göra mig en kopp te istället. Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0